Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aktuální fungování v koronadobě

2.4.2020
Znovu zdravím všechny mé milé klienty. Situace se stále nemění a funguji dále dle níže uvedených pravidel. A to do zrušení nouzového stavu. Držte se, myslím na Vás.

Pokud byste potřebovali pro svého blízkého či známého terapeutickou podporu, doporučuji linku ANTÉNA, na které také sloužím. Fungují na ní zkušení psychoterapeuté, je k dispozici 8 - 22 hod. každý den a je za cenu běžného telefonního hovoru. +420 212 812 540 

21.3.2020

Zdravím všechny své klienty v době, kdy stále nevíme, jak budeme dále fungovat. Je to doba plná nejistoty a pro někoho i úzkostí. I proto jsem pro Vás nadále k dispozici, a těmito způsoby: 

1. Krizové osobní sezení - ZDARMA, pro klienty, kteří mají akutní potíže (jsou ohroženi hospitalizací, sebevraždou apod.). dle domluvy.

2. Krizový telefonní, skype, whatsupp hovor - ZDARMA -  pro klienty, kteří řeší zhoršení svého psychického stavu ve spojitosti s koronavirem. 

3. Standardní placený terapeutický telefonní, skype, whatsapp hovor - pro klienty, kteří chtějí dále pracovat na svém rozvoji. Termíny dle domluvy přes sms. 

4. Emailem, či jinou formou písemnou zprávy, pokud nemáte potřebu ani jednoho z výše uvedených. Dát o sobě vědět, jak se Vám daří, jak zvládáte... Prostě obyčejně zůstat v kontaktu. 



 

 

 

Zde pro podporu uvádím text psycholožky Barbory Hrdličkové, která stručně sepsala, co dělat, abychom se v současné situaci cítili lépe. Sdílejte své pocity s blízkými, podpořme se se navzájem, třeba i sdílením praktických tipů a doporučení, jak zvládnout těžké či osamělé dny. 

... 

Mít perspektivu

Zamyslete se, v kolika potenciálně riskantních situacích se během dne nacházíte. Ve vašem bytě, například, může začít hořet. Nebo půjdete ven a porazí vás auto nebo do vás uhodí blesk. Ale o těchto věcech přemýšlíte jenom zřídka. Je to fakt, který jste přijali jako akceptovatelné riziko žití a nevěnujete tomu nadměrnou pozornost. Zkuste podobnou strategii aplikovat i teď. Jsou věci, které můžete ovlivnit a věci, na které nemáte vliv. Nemáte vliv na to, jak a kam se virus šíří. Ale můžete udělat něco pro vaši ochranu - návodů je na internetu spousty. 

Nečíst všechno

Pokud je vám špatně pokaždé, když si přečtete nový článek, novou informaci, možná bude lepší, když je číst nebudete. Je reálné, že spolu s relevantními informacemi si načtete i mnoho polopravd a děsivých historek, které s vámi a vašimi blízkými nemají nic společného. Zaručeně ve vás ale vyvolají úzkost. Když vám to jinak nedá, dejte si limit na to, kolikrát si něco přečtete. Jednou, dvakrát denně může stačit.

Udržet si režim dne

Pokud vás zaplavuje úzkost, soustřeďte se na denní rutinu. Pravidelnost a předvídatelnost úzkost umenšuje.

Cvičit

Aktivní pohyb spouští fyziologickou reakci, která působí jednak proti úzkosti, oslabuje úzkostné pocity a uvolňuje napětí..

Být s lidmi

Nezůstávejte se svým strachem sami, jděte mezi lidi. Nemyslím tím davy v nákupních střediscích, ale setkání se s lidmi, se kterými vám je dobře. (pozn. nyní je situace již jiná, nicméně zůstaňte se svými blízkými ve spojení a dejte jim vědět, že je máte rádi. Moderní technologie nám v tou můžou napomoci). 

Neztrácet humor

Smích nevyléčí všechny potíže, ale když se smějete, tak se mění nejenom vaše duševní nastavení, ale také reagujete na hlubší fyziologické úrovni. Při smíchu se vám prohloubí dech a zásobení kyslíkem, stimuluje vaše srdce, plíce a svaly, sníží pulzová frekvence a krevní tlak. Výsledkem je prohloubené uvolnění a snížení úzkosti.